44 vloeistofbarrières (autofabrikant)

De klant

Een Franse wereldbekende autofabrikant.

Doel

De installatie van 44 (semi-)automatische vloeistofbarrières

Probleem-oplossing

  • Alle buitenpoorten en onderlinge magazijnpoorten kregen vloeistofbarrières van 350 mm hoog. Zo ontstond een onafhankelijke inkuiping in 3 magazijnen. Enerzijds met permanente wandschotten om de muuraansluitingen af te dichten, anderzijds met waterdichte zones om de batterijen op te slaan.
  • CGK Group installeerde barrières type T/AB LRA in U-vorm, ontwikkeld voor laadkaaien. Dit type T/AB LRA wordt pneumatisch gestuurd dankzij compressoren. De andere sectionale poorten kregen verticaal scharnierende, halfautomatische barrières type T/AB VD-MR. Automatisch sluitende barrières, maar wel handmatig te openen.
  • De klant wou per magazijn een automatische, gelijktijdige barrièresluiting: CGK Group plaatste noodstopschakelaars in elk magazijn. Toch kan elke barrière afzonderlijk worden gekoppeld aan de schakelkast, via een sleutel. Zodat alle barrières zowel simultaan als individueel sluiten. 4 weken na de plaatsing ondergingen alle barrières een succesvolle vloeistofdichtheidstest.

Het team die dit project realiseerde

Thierry Bourse

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste surfervaring op onze website krijgt. Meer info